wtorek, 8 maja 2012

Pojechane podróże to zbiór 17 relacji z wypraw gości Festiwalu Podróżników Trzy Żywioły. Ludzi nietuzinkowych, ciekawych świata, szalonych. Gdy w ubiegłym roku odkryłam festiwal, od razu wiedziałam, że wydarzenie na stałe wpisze się w mój kalendarz. Teraz, gdy na festiwal trzeba czekać kolejne dziesięć miesięcy, z entuzjazmem sięgnęłam po Pojechane podróże. Odwiedziłam Afrykę, Azję, Amerykę Południową, Australię, a nawet Antarktydę! Z Katarzyną i Andrzejem Mazurkiewiczami przemierzałam zamarznietą rzekę Zanskar, z Ryszardem Czajkowskim latałam dwupłatowcem nad Afryką, z Piotrem Ganczarskim na motocyklu przemierzałam Azję, natomiast z Marcinem Obałkiem zdobywałam Andy... polskim Ursusem! Marta Owczarek i Tomasz Skowroński zaprosili mnie do kuchni świata, natomiast Jacek Szymczak - na podwodny plan filmowy. Nie wszystkie podróże opisane w zbiorze są równie niekonwencjonalne, niemniej jednak każda jest równie interesująca. Bohaterom nie brak fantazji oraz samozaparcia. Podążają szlakiem uciekinierów z sowieckich łagrów lub po prostu - swoich marzeń, tak jak w przypadku Katarzyny Gembalik i Mikołaja Książka. Para podróżników zaplanowała zakup kolorowej pakistańskiej ciężarówki i sprowadzenie jej do Polski i mimo problemów zrealizowała swój zamysł. Swoją drogą bohaterowie tej opowieści to chyba najbardziej "pojechani" podróżnicy. W 2009 roku podczas podróży po Azji przerobili moskwicza na kabriolet... obcinając jego dach. Pamiętam festiwalową prezentację prowadzoną przez Katarzynę Gembalik - śmiechu było co niemiara! 

źródło:3zywioly.pl

Pojechane podróże to świetna propozycja zarówno dla podróżników, jak i fotelowych pasjonatów przygody. Bohaterowie-autorzy inspirują, jednocześnie przekazując swoją energię i wiarę w drugiego człowieka. Fotografie z wypraw oraz filmy na załączonej płycie zachęcają do wyruszenia własnym szlakiem, gdyż świat jest na wyciągnięcie ręki. Czekam na kolejną część Pojechanych podróży, licząc jednak na staranniejszą korektę.

Pascal 2012

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. jest już druga część: Pojechane Podróże 2, z tekstami Marka Kamińskiego, Piotra Pustelnika, Jacka Hugo-Badera, Romualda Koperskiego, Elżbiety Dzikowskiej. Fajnie się czyta!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam zapowiedź na żywiołowej stronie, książki nie miałam jednak w rękach :) Zapowiada się świetna lektura, przynajmniej sądząc po składzie autorskim. Jak tylko będę miała okazję, z chęcią przeczytam!

    OdpowiedzUsuń