środa, 24 kwietnia 2013

Internet zrewolucjonizował wiele dziedzin naszego życia. Ludzie przyzwyczaili się do szeregu udogodnień jakie oferuje sieć - zakupy online czy bankowość internetowa są nie tylko wygodniejszymi, ale często i tańszymi rozwiązaniami niż ich tradycyjne odpowiedniki. Internet ułatwił również komunikację, która oprócz generowania mniejszych kosztów dała więcej możliwości niż jej dotychczasowe formy. Zamiast dzwonić do kogoś na drugi koniec świata można porozmawiać z nim na żywo za pośrednictwem Skype'a lub przesłać mu maila czy wiadomość na Facebooku. No, właśnie - Facebook. Kolejna rewolucja, której nie spodziewałam się w moich najśmielszych wyobrażeniach. Gdy Nasza Klasa przestała być atrakcyjna dla swoich użytkowników, zarejestrowałam się na Facebooku, przewidując jednak, że z czasem portal podzieli los naszego rodzimego serwisu. Tak się jednak nie stało. Portal społecznościowy, który początkowo adresowany był głównie do uczniów szkół średnich i studentów wydostał się poza te ramy i zyskał niebywałą popularność na całym świecie. Co ciekawe, Facebook największym powodzeniem cieszy się nie w grupie młodych dorosłych, lecz wśród ludzi między 35 a 49 rokiem życia. Być może dlatego, iż szeroki wachlarz możliwości oferowanych przez serwis obejmuje także zastosowania biznesowe takie jak pozyskiwanie klientów oraz utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi, a także przeprowadzanie rekrutacji. Właśnie na tych zastosowaniach oparła swoją książkę Clara Shih. Era Facebooka ma pomóc wykorzystać portale społecznościowe (pisze bowiem również o Twitterze oraz LinkedIn) w biznesie.

Clara Shin omówiła takie zagadnienia jak sprzedaż, obsługa klienta, marketing, innowacja i współpraca oraz rekrutacja. Swój wywód oparła na licznych statystykach oraz doświadczeniach osób wykorzystujących potencjał Facebooka oraz pozostałych portali społecznościowych. Wiedza zawarta w książce nie jest zatem czystą teorią, którą trudno odnieść do naszej sytuacji, przeciwnie - informacje praktyczne oraz wskazówki pomagają znaleźć praktyczne rozwiązania najodpowiedniejsze dla osiągnięcia naszych celów biznesowych takich jak wykreowanie marki, utrzymanie zainteresowania społeczeństwa produktem czy promocja własnego wizerunku w celu zdobycia satysfakcjonującej oferty pracy. 

Potężny mechanizm Facebooka napędzany jest przez 800 milionów ludzi z całego świata, z których ponad połowa loguje się na stronie codziennie - warto wiedzieć jak to wykorzystać! Era Facebooka jest więc obowiązkową lekturą każdego, kto zajmuje się zagadnieniami social media - czy to hobbystycznie, czy profesjonalnie. 

Helion 2012

1 komentarz:

  1. Nie lubię fejsa, ale z ciekawości książkę bym przeczytała. Co do zmniejszenia się jego popularności to myślę, że to tylko kwestia czasu.

    OdpowiedzUsuń